tirsdag 29. mai 2012

Kjære dagbok 29.05.12

Hva om jeg egentlig ikke er snill?
Hva om jeg ikke er så klok, grei og empatisk som den jeg har utgitt meg for å være i årevis. Jeg må innrømme at jeg tviler mer og mer på om jeg er et godt menneske. Jeg kjenner en rekke sterke krefter som romsterer inni meg. Det kan skje når jeg er sammen med venner, snakker med folk på jobben eller for eksempel hvis noen sniker i køen. Her om dagen var det en kvinne som tok parkeringsplassen jeg hadde ventet på. Hun tok den rett foran snuten på meg. Jeg sto rolig og ventet mens bilen som hadde stått parkert en stund, rygget ut.
Og der!
Plutselig smatt en bil inn på parkeringsplassen, uten at jeg rakk å slippe clutchen en gang. Jeg ble veldig sint og gikk ut av bilen og spyttet på sidevinduet til sjåføren i tillegg til at jeg sa flere stygge sinte ord etter hverandre. Damen i bilen så på meg, hun gikk rolig ut av Passaten sin og spurte om jeg var ferdig! ”Er du ferdig nå?”, spurte hun. Jeg trodde jeg skulle sprekke av sinne men hadde ikke evne til å si noe eller gjøre noe. Jeg følte meg bare lammet, satte meg i bilen og kjørte vekk.
Resten av dagen tenkte jeg på at jeg hadde lyst til å dra til på Clas Ohlson og kjøpe en kniv for å stikke hull i dekkene hennes. Alle fire!
Eller på jobben i forrige uke! Melvin var så arrogant og nedlatende ovenfor meg da jeg presenterte ideen min. Den fikk ikke gjennomslag på grunn av det. Hele resten av uken snakket jeg negativt om han til alle jeg møtte på jobben. Jeg forstår det ikke. Det var rett og slett meget deilig å snakke negativt om ham. Det var akkurat som om jeg var en trykkoker som lettet litt på lokket. Baksnakkingen var en slags ventilasjon. Det var så vidunderlig godt, kjære dagbok.
Også er det sexen da. Jeg synes det er skikkelig kjedelig med det sexlivet jeg har. Jeg fantaserer om alle mulige ting. Med både en og flere partnere. Og yngre partnere. Noen ganger ønsker jeg å finne en tilfeldig partner. Men jeg har ikke tatt steget. Enda i vertfall!
Kjære dagbok. Jeg skulle ønske du kunne gi meg noen svar.
Jeg kan ikke fortsette sånn. Jeg må få slutt på denne uønskede tanke og følelsesverdenen min.
Den høver seg ikke for en 30 år gammel siviløkonom.
Jeg er seriøs. Jeg bor på beste vestkant for søren klype!
God natt kjære dagbok.
Lise

3 kommentarer:

  1. Føler for å kommentere noe her, men klarer ikke helt få tak i hva.....Tanker.....men det er vel også hensikten din med bloggen. Har forresten fått utdelt eksamen i dag, 2 ukers hjemmeeksamen, og tenkte tidligere i dag på da jeg begynte å studere sist, og ikke skjønte noe som helst av pedagogikken....da kom tøffingen i huset lenger opp i gata og fikk meg til å se lyset:-)Takk for det Egil:-) Satser på at lyset skinner igjen her etterhvert når jeg får tygd litt på oppgaven

    SvarSlett
    Svar
    1. Gode minner fra Bjoråvika
      Hvis du studerer noe i min gate og trenger hjelp så bare ring:)
      Lykke til
      ea

      Slett
  2. hoho, du får jammen skrevet ned tankene dine (ærlig) på bloggen din. Flott av deg å ufarligjøre det "farlige" som så mange av oss tenker ;-D

    SvarSlett