tirsdag 7. august 2012

Hun er så vakker

En dag har hun rødt hår
En annen dag er det blått
En dag er det sinnet som rår
En annen dag er hun kledd i sommerkjole så flott

Glasskår i blodet
Kniv eller klorende negl
Etsende tanker i hodet
Mange sier hun er feil

Hun får ikke lov til å stå ved sitt eget ror
Verden liker bare motejakker
Hva om vi forsto  hennes ord
Hun er så vakker

Motejakke Epilog:
Hva om du hadde kjærlighetssorg, var sint på sjefen din, var stresset fordi du hadde for lite penger til regninger eller fortsatt hadde sorg ett år etter at kjæledyret ditt døde. For å få støtte eller hjelp så kontaktet du noen.

Jeg egil-arne liker ikke å bli fortalt: Det du føler og tenker nå, det er feil. Du må, bør eller skal...

Men hei! Det er meg da!

Hvis det du føler er smertefullt så er jeg lei for det. Jeg tror imidlertid ikke at det er til hjelp å få beskjed om at det du føler er feil.

Det du føler er det du føler.

Noen ganger kan man diskutere forståelsen av virkeligheten sin og på et vis tenke seg vekk fra vonde følelser. Det er verdt å prøve på det. Jeg har hørt at det virker for litt over halvparten.

Noen ganger klarer man ikke å tenke seg vekk fra vonde følelser.

Noen ganger forstår man med tankene at følelsen omkring en situasjon kanskje er i sterkeste laget, uten at det forandrer følelsen.

Det er ikke fordi du er dum.
Det er ikke fordi du er feil.
Det er ikke fordi du gjør en dårlig innsats.

Det er fordi du er et menneske.

Menneskets natur.

Millioner av år med evolusjon.
Arv
Ting du har opplevd eller opplever. Press.
Og ikke minst. Motejakker kan være trange. De er slimfit!

Jeg vil gjerne forstå din virkelighetsverden. Jeg vet at jeg kommer til å respektere den. Uansett hvor "rar" den måtte være. Jeg vil høre på deg når du uttrykker din virkelighet. Hvis du vil kan vi diskutere den.

Jeg er ikke noe bedre enn deg.
Jeg kan ikke mer om deg enn du.
Vi kan være på lag når jobben skal gjøres.
Vi kan samarbeide.

Så kanskje!

Etter en stund får du et annet forhold til din virkelighet, eller den endrer seg eller utvikler seg til noe som er bedre for deg.

Innsikter og økt bevissthet.

Det kan gå.

Folk har fortalt meg om det.

Det har sannsynligvis skjedd.

Det kommer sannsynligvis til å skje igjen.

Mvh
egil-arne
medborger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar