tirsdag 3. september 2013

Enda et råskinn

Jeg har fått flere bekymrede henvendelser på sms og på andre måter i forbindelse med mitt forrige blogginnlegg. ”Atter en dag”
Bare så det er sagt. Jeg har det bra nok.
Poenget med bloggen var bare å vise frem litt av det vonde.
Fordi.
Det vonde med forskjellig intensitet også er en del av livet.
Jeg opplever at kulturen tåler og liker best følgende typer historier: Før var det jævlig. Men nå.
Nå er ALT bra!
Jeg for min del tror ikke på konstant vedvarende lykke.
Jeg tror at livet består av gleder og sorger.
Jeg tror det er viktig for vår helse at folk flest forstår at de mest vellykkede her i verden også har sine ting og sine dager.
Jeg mener at de mest vellykkede her i verden er de som prøver å være den de er.
Velykkethet har dermed i flere tilfeller enn du aner, mindre med penger å gjøre.
Din frihet går helt fram til dit din neste sin frihet går.
Jeg tror på balansen mellom individ og fellesskap. Men jeg tror det er helsefarlig og for sjelden ta grep og manifestere sin identitet.
En prestasjon er å prøve. Om og om igjen å være seg selv.
En prestasjon er å prøve. Om og om igjen forvalte sin helse på best mulig måte.
Jeg vet at folk opplever ting eller helseplager som kan knekke både liten og stor. Det omtaler jeg grundigere i andre fora. Poenget mitt i denne sammenheng handler om det du og du alene kan påvirke.
Jeg utfordrer deg: Legg deg tidligere. Hvil nok. Spis litt sunnere. Tren litt. Finn andre mestringsstrategier enn rus. Ikke bli med på ting du ikke vil, kan orker eller tåler. Si ja og si nei. Ta tak i deg selv og rydd opp. Prøv. Kom igjen og prøv. Og forresten. Surfing og TV titting. Hvor mye ”negativ” tidstyv får det lov å være i ditt liv.
En prestasjon er å prøve. Om og om igjen å ikke gi bort mer enn det man har å gi bort.
En prestasjon er å prøve. Om og om igjen å ikke være for hard mot seg selv.
Jeg tror på det å yte.
Med å yte så mener jeg å gi verden det du har. Vi trenger ditt syn på saken.
Jeg tror ikke på at det er noen overordnet mening med livet.
Jeg tror du må definere den selv. Det er du som skal oppdage din mening med ditt liv. Meningen med livet er å oppdage din mening med livet. Eller mer proaktivt.
Det er din oppgave og definere hva som skal deg mening.
Som han sa det den mest fryktløse mannen jeg kjenner:
Ta vare!!!
Det er ikke noe spesielt med han vennen min. På sitt eget nivå.
Han er som deg og han er som meg.
Han er enda et råskinn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar