fredag 20. september 2013

Hva sier hanen ?

Jeg er jo ofte forsiktig når jeg skriver. Tenker ut hvis om atte folk er sånn eller sånn. Eller har det sånn eller sånn. Prøver av å være reflektert og balansert.

Noen ganger er jeg mer direkte. 

På en måte "drite" i at jeg ikke har hele oversikten. Kjøre på. Si ting unyansert.

Så, for å si noe rett ut:

Jeg baker verdens beste brød. Det jeg bakte denne morgenen var om mulig enda bedre enn det forrige som allerede var verdens beste.

Brødet var rykende ferskt tidlig i morges. Jeg baker det litt hardt. Ikke sånn gammelt, tørt og hardt. Men litt sånn fast. Tygge motstand. Det var mormor som lærte meg gleden ved å spise hardt brød. Hun og jeg spiste skalker med hjemmelaget syltetøy og rømme på. 

NB: Dette har ingenting med humor eller skjult budskap å gjøre.

Bergens dialekt: "Vi bare lurte på hva reven sier"

Ha, ha, ha.  Herlig morsomt.

Det jeg skriver her er rett og slett sannheten om brød.

Jeg har bakt brødet mange morninger, og testet det ut i forskjellige sammenhenger. Frokost, lunsj, middag og kvelds.

Både jeg, venner og familie har prøvd det flere ganger. 

Dommen er klar. Det er et utrolig godt brød. 

Vi har bestemt oss for å bake brødet og servere det med sursild, løk og kald skummet melk om morgenen første juledag. Alle vil ha brødet.

Jeg tror rett og slett jeg må gjøre som Dr Kneipp gjorde for noen titalls år siden. 

Begynne å selge brød som er sundt å spise. 

Psykolog Skaun Knutsen.

"Skaun Knutsen brød"

Nei. Det går ikke. 

Brødet  er meget godt.

Men

Navnet. Merkevarebyggingen. Opplegget rundt. Det er for dårlig.

Hva sier hanen? 

Det har ingenting med sundt hjemmebakt brød å gjøre.

Dessuten så er det høner som legger egg

God helg!

1 kommentar:

  1. Satt ved frokostbordet og fortalte barna om hanen som sier cockadoodledoo i Amerika. Hva sier hanen? http://www.eleceng.adelaide.edu.au/Personal/dabbott/animal.html
    Havnet merkelig nok her først
    :-)

    SvarSlett