torsdag 19. september 2013

Høytidelig


Jeg ville snakke litt om selvhøytideligheten. Det å ta seg selv for høytidelig kan skape en rekke problemer for en selv.

Man kan tåle kritikk og avvisning dårlig eller man kan tro at man har mye mer ansvar for andre enn man faktisk har.

Så ikke for å være slem.

Er det vondt å slite med samvittighet, frykt eller skyldfølelse så er det vondt.

Men se litt på saken.

Kanskje tar du deg selv for høytidelig.

Det hender jeg gjør det!

Det er ikke sikkert at du er temaet folk er opptatt av.
Det er ikke sikkert at du er ansvarlig for hva dine venner vil, mener eller gjør med livet sitt.

Det hender at folk må få lov til å ordne opp på egen hånd!

Men vil du meg noe. Vil du høre min mening om saken.

Så kan jeg godt si den!

Sånn passe selvhøytidelig!

1 kommentar:

  1. Hei Egil-Arne,
    Jeg har så sansen for det du skriver, og jeg skulle gjerne delt noen tanker med deg ang helsevesenet. Om du er åpen for det, kan du nå meg på denne mailen: san.shep.ss@gmail.com

    Lurer du på hva dette er for en skrue, kanskje du får noe svar her ;)

    http://fotoogfilosofering.blogspot.no/

    SvarSlett