onsdag 16. oktober 2013

Fyrer med ved

Uten å være formanende eller den moralske rytter på sin høye hest.
Jeg vet at noen ganger er det å se eller utføre handlinger som fremmer mulighetene for løsninger ikke like lett.
Det kan være sykdom, frykt, fysisk tvang, handlingslammelse, postvegring, systemskrekk, utslitt, smerter osv.
Allikevel tror jeg at det fra enhver situasjon er mulig å få det i retning av litt bedre i og med seg selv.
Noen ville si det er et bevisst valg og tenke sånn. Jeg vet ikke om man har et valg hvis man er syk eller har det ille nok.
Jeg vet bare at JEG alltid tror at noe kan gjøres eller ikke gjøres for at jeg eller andre skal få det i retning av litt bedre i en vanskelig situasjon.
Hva som kan gjøres finner man ofte ved å ta på alvor den man er.
Gjennom å utfolde sin identitet.
Gjennom å ta på alvor sin egen og menneskenes natur.
xxx xxx xxx
Hvis det er kaldt så henter jeg ved og fyrer opp i ovnen med mål om å få det varmt.
Jeg sitter ikke og prøver å tenke positivt slik at jeg kjenner mindre til at det er kaldt. Ikke mediterer jeg heller.
Selv om jeg både er for å reflektere over virkelighetsforståelse og opplever at meditasjon gjør meg godt så oppleves det meningsfullt for meg å fyre opp i ovnen hvis det er kaldt.

1 kommentar:

  1. Tiltredes!! Handling skal til sammen med refleksjon og virkelighetsforståelse! Takk :)

    SvarSlett