søndag 24. november 2013

En kort prat om kjærlighet

Eilert: Jeg velger liksom alltid partnere som trenger hjelp til noe.
Hans: Hvor du kan være til nytte? Hvor din ytelse kan være til nytte?
Eilert: Ja. Hvis partneren ikke trenger meg til noe. Hvis jeg ikke kan være til nytte. Hvorfor skulle noen ville være sammen med meg da?
Hans: Kjærlighet må være noe annet enn en forretningsforbindelse med transaksjoner av ytelser.
Kjærlighet oppleves som varme, som tiltrekning, som dragning mot fellesskapet: Hverandre. Kjærlighet er et språk jeg ikke klarer å beskrive med ord.
Det eneste jeg vet er at det ikke er en fusjon av to tjenesteytende firma.
Kjærlighet er ikke prestasjoner og din verdi i et kjæresteforhold er ikke din ytelse.
Kjærlighet er noe annet.
xxx xxx xxx
Etterord:
De jeg er glad i. De trenger ikke meg til noe og jeg trenger ikke de til noe. Jeg trenger de ikke til noen verdens ting. Men jeg savner de hvis jeg ikke har sett de på en stund.
Og bor vi langt unna hverandre, eller treffes sjelden av andre årsaker så…
Hver gang vi møtes så har vi det bra!
Vi bruker ikke tiden på å snakke om at vi burde treffes oftere for å si det sånn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar