fredag 29. november 2013

Levva livet

I alt finnes ingenting.

Hvis du navngir en del av altet så er det ikke lenger ingenting.

Da er det blitt noen ting.

I ingenting finnes alt.

Hvis du navngir en del av ingenting så er det ikke lenger alt.

Da er det blitt noen ting.

Spørsmål:
Er angst redsel fordi det er definert reddere enn trygg?
Er depresjon trist fordi det er definert som tristere enn glad?
Er mye penger bra fordi det er definert som rikere en fattig?

Fordi angst, depresjon og penger er blitt definert til noen ting er det ikke lenger ingenting.

Ingenting er noen ting.

Jeg tror at væren. Det å leve i nuet ikke handler om å være i vinden.
.
Det handler om å være vinden.

Man er ikke bare i ett med bevegelsen. Man er bevegelsen.

Kanskje indre fred er å være bevegelsen?

Angst er energi. Det vet alle som har prøvd den dritten. Innesperret energi som presser på innvendig!

Kanskje hvis den får slippe ut av buret og bli utfoldelse?

Hvis du biter tennene sammen og tar sats: Grensesetting, opprettelse av verdighet og balanse i forhold til omverdenen, kaste inntrengere ut, be om hjelp.

Opprette rettferdighet der andre trår uønsket i forhold til deg. Opprette rettferdighet der du selv trår uønsket i forhold til deg selv.

Hei verden: Stopp, stopp sier jeg, STOOOPP.... Grrr. Puh. Der stoppet de endelig.

Kanskje blir smerten borte da?

Depresjon er vakuumet som oppstår når kroppen er tom for energi og allikevel fortsetter å lekke!

Når kroppen blir et svart hull som er i ferd med å sluke seg selv!

Kanskje den oppstår når alle forsøkene på: Hei verden: Stopp, stopp sier jeg, STOOOPP... Grrr...

Nei.

Ikke det nei!

Det nytter ikke.

Depresjon...

xxx xxx xxx

Etterord.

Ikke gi deg min venn.

Eiendomsretten.

Du er din eiendom og din eiendom alene.

Du vet at mine ord i sannhet er min sannhet.

Jeg sier:

Jeg er min eiendom alene.

Jeg tar mine opplevelser/ følelser på alvor.

Innenfor rammen av at min frihet går dit min nestes frihet begynner, utfolder jeg min identitet.

Jeg digger låta til Åge Alexandersen

"Levva livet"

1 kommentar:

  1. Prøv den dritten der'a ! Hahaha! Stå steilt i stormen. Orker ikke akkurat å vÆre stormen. Nordavinden er ok, og solgangsbris.. bølgene brøler men skremmer ikke lenger. snart levva livet, imens; Elvis Presley: return to sender ;-)

    SvarSlett