torsdag 21. november 2013

Monkey Talk

Noen ganger må jeg tisse.
Ja sånn er det. Selv om jeg egentlig ikke har drukket så mye at det gjør noe. Jeg vet da meget godt om folk som har drukket mer vann, melk, kaffe, te, brus, juice eller saft enn meg.
Men har du sett.
Like fordømt må jeg tisse.
”Jeg må tisse jeg.”
”Nei hva er det du sier. Det burde du ikke. Du burde ikke måtte tisse. Du har jo nesten ikke drukket noe. Jeg tror nesten vi får sende deg på kurs. Festblære kurs.”
xxx xxx xxx
Kurs i festblære: Åpning.
Kursholderen:
Velkommen. Hvilke forventninger har dere til dette kurset kjære kursdeltakere.
Deltaker:
Jeg er her for å lære å undertrykke opplevelsen av å måtte tisse. Kommer du noe inn på det?
Kursholderen:
Ja. Selvfølgelig. Festblære kurset inneholder gode metoder, verktøy og teknikker for å lære deg å undertrykke opplevelsen av å måtte tisse. Tissing utgår for å si det sånn. Jeg selv har ikke vært på dass på 7 døgn. Det er utfordrende. Men jobb målrettet. Det er en seier å få det til.
Målet med kurset er beskrevet i første side på kursmaterialet du har fått utlevert.
…….Deltakerne åpner folderen og leser……
Kursholder:
Som dere ser på første side i folderen: Visjon og mål med festblærekurs nivå 1 er:
Visjon: Vi får folk til å tisse mindre.
Mål: Redusere tid brukt til tissing med 70%
Deltaker:
Hmmm. Interessant. Dette kurset ser jeg frem til.
Kursholder:
Ja det er hyggelig. Dessuten har vi en gjesteforeleser. Han kommer dag 3. Han skal holde et tre timers innlegg om festblære. Gjesteforeleseren er vår alles kjente, kjære og vellykkede Buffalo Bill. Mannen og myten som har festblære på størrelse med pukkelen til en dromedar deler i foredraget ”Pisspreik”, personlige, organisasjonsmessige og kulturmessige utfordringer og effektive tiltak for å lykkes som ”tett”.
I denne sammenhengen er det å levere. å ikke levere, for å si det sånn.
Som alle kjenner til: Buffalo Bill tisser ikke i utide. Han er en av de tetteste vi har i Norge i dag.
Det er egentlig bare en ting å si om Buffalo Bill: Buffalo Bill, mannen er: Potte tett.
xxx xxx xxx
Kurset gikk fint ut over dagen. Det var en kurs dag med faglig tyngde og integritet.
Kursholderen ble kun satt litt ut av fatning da en deltaker, etter en stund spurte:
”Er det mulig å få en kort tissepause”

Makan til iddiot (red. anm)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar