mandag 2. desember 2013

Useriøst som faen

Da jeg var i tyve årene fikk jeg følgende fantastiske kompliment:
”Du Egil, du er rett og slett naturlig hemningsløs”.
Hvor er det blitt av denne naturlige hemningsløse gutten. Han som ikke tok ting så jævlig seriøst.  Som så humor i det meste. Som alltid hadde en vanvittig historie på lager. Som kunne sitte sammen med venner og dele historier så vi lo høyt og lenge.
Ja det var det vi gjorde.
Vi tullet og tøyset og vi lo høyt og lenge.
Hvor er det blitt av han gutten.
Som benyttet enhver anledning til å synge Ola Tveiten med en slik innlevelse at han må ha vært arbeidskar i et annet liv.
Som jobbet til det beste for folks trivsel og livskvalitet med en slik kraft at han må ha trodd at det ville forandre verden til det bedre.
Som var litt gæren og som var så full av kreativitet at det som folk omtaler som kreativt ved han i dag bare er rester av smuler på et bord etter en middag med en gjeng mennesker med anal personlighet, stiv overleppe og godt utviklet kritisk sans.
Æsj. Det er dere dritkjedelige gamlinger som tar feil.
Dere var faen meg desillusjonerte pensjonister i en alder av 20 år.
Nå!
Fra dette tidspunkt er det slutt.
Jeg slipper meg sjøl løs igjen.
Varsku her.
Dette blir useriøst som faen.
Dette blir gøy.
Og.
Mer seriøst budskap enn dette får du ikke servert her på denne kloden.
NB:
Dere som tror dere vet alt irriterer oss som gjør det.

1 kommentar:

  1. Du vet, altfor mange har i altfor lange tider vært opptatt av at toppen av lykke er å bli voksen, fornuftig og rasjonell lenge før dauen innhenter en ...what a f..... waste av tid ! ...dette føder følgende ? : Kven har definert kva som er tilfresstillende adferd for en voksen ? ...førtæll mæ det, Egil (...æ veit du kan svaret like lite som meg;-)

    SvarSlett