fredag 9. mai 2014

Hva er din superkraft?

Jeg er av den oppfatning at vi alle har en eller annen form for spesielt positiv egenskap. Positiv i form av til nytte for fellesskapet.
Etter hvert som jeg er blitt eldre så har jeg lært mer om hvordan man kan forvalte slike superkrefter.
På meg virker det som om en rekke mennesker med superkrefter som empati, omtanke, omsorg, frihet, likhet og brorskap må ta for store mengder med personlig lidelse.
De blir utslitt av å ta vare på verden.
Men vi trenger det. Mennesker som bryr seg.
Ikke sant!
Utfordringen med å ha superkrefter er at disse ikke kan praktiseres i et vakuum. De praktiseres i et miljø hvor det kan finnes noen som er villig til å være parasitt.
Uten å vite det?
Og du er kanskje villig til å være vertskap?
De praktiseres i et miljø hvor noen er villig til å utnytte.
I den tro at det er deres sak er det som gjelder?
Og du er kanskje naiv?
Budskapet i dette blogginnlegget er at superkrefter må brukes med måte.
Ikke bruk dem opp for da er det for lite krefter igjen til deg selv.
Mine superkrefter handler om at jeg er ekstremt god på å få folk til å føle seg vel.
Ikke så verst superkraft det spør du meg.
En superkraft jeg tilegnet meg gjennom erfaringer som ikke er bra for noen.
Kjære supermedmenneske.
Bruk den med omhu. Hvil mellom slagene.
Hva er din superkraft?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar