lørdag 7. juni 2014

Ordtelling

Jeg lurer på hvor mange ord jeg skriver, snakker eller tenker på en dag?
Nå for eksempel så har jeg skrevet 22 ord. 23 ord med ordet ord og 33 ord hit.
Tenke seg til hvor mange ord vi produserer i løpet av en dag. Tenk hvis noen begynte å ta betalt for de ordene vi produserer. Da ville noen blitt rike da. Kanskje det er noe for meg.
Ja det var en god ide.
Hmmm. Jeg lurer på hvordan forretningsdynamikken skal være. Nå har jeg forretningsideen klar. Det neste er bare å få eierskap til ordene for så å finne en måte å ta en liten fee hver eneste gang folk prater. Ordene folk prater. Da har jeg bare automater rundt omkring der folk beveger seg. Kanskje ved siden av parkeringsautomatene. Klokken 0000-2400. Fri bruk av ord kroner 27 per time.
Ordene folk skriver skal jeg nok få tak i gjennom en eller annen søkemotor.
Det som blir vanskelig er å få tak i tankene.
Hvordan skal jeg få registrert det folk tenker sånn at jeg kan få tatt en liten fee fra vært eneste ord folk tenker.
Jeg kan ikke tenke meg en tanke uten ord, eller språk.
Det kan jo være at det skjer en førbevisst tankeaktivitet også?
Hmmm. Der har jeg jammen meg muligheten til å videreutvikle forretningskonseptet.
Det blir jævlig vanskelig å kreve inn penger fra fattige mennesker i den tredje verden.
De snakker i vei som om ordene var noe de eide selv.
Dette er min ide.
Jeg har jobbet hardt for å finne ut denne måten å tenke forretning på.
Frihet mine venner!
Jeg tror ikke det går an å vinne friheten ved å sitte å klage på ting utenfor deg selv. Friheten handler om å utvikle indre styrke og friere dømmekraft i sitt indre liv.
Er du sikker på at det finnes noen objektiv sannhet der ute annen enn den du har inne i deg?
Snakker man i dypet med mennesker. Prøver å forstå hvordan de forstår tingene. Ja da begynner jeg å tvile på om det finnes en objektiv virkelighet.
Kanskje du kan utvikle din egen indre sannhet slik at den gjør tingene bedre for deg?
Til deg som er syk. Hvis du har noen krefter igjen. Her er kommer det du skal bruke de til.
Hvis du er frisk og synes det er gøy å spennende å drive med selvutvikling.
Her er hva du skal gjøre!
Du skal gå for glede.
Uansett hvilken situasjon du er i så skal du prøve å gjøre prioriteringer og valg som fører til at du får det så godt som mulig i den situasjonen du er i.
Du skal prøve å være generøs med deg selv. Du skal ikke straffe deg selv hvis du ikke får det til. Da skal du gå til aksept. "Sånn er tingene nå, det er kanskje ikke så rart". Men du skal prøve. Mer er der intet at gjøre.
Du skal ikke tråkke på andre men du skal virkelig ikke tråkke på deg selv heller.
Du skal elske deg selv som du elsker din neste.
Smart setning det der:
Jeg liker ikke at folk snakker dritt om meg så derfor snakker jeg ikke dritt om andre.
Jeg ville ikke likt at en kjæreste var utro mot meg så derfor er jeg ikke utro.
Jeg ville ikke likt at andre gjorde ting som gjorde meg lei meg så derfor prøver jeg å ikke gjøre andre lei seg.
Som en person sa under et intervju en gang:
”Hvis jeg har behov for å ha det bra så kan du anta at andre har det også”.
Jeg synes ikke folk fortjener å være redd eller tenke negative tanker om seg selv. Derfor prøver jeg å ikke gjøre det mot meg selv.
Jeg vil at folk som har det vanskelig skal gjøre ting som gjør at de får det best mulig. Derfor prøver jeg ved behov det samme i mitt liv.
Et bidrag til frihet og mer glede kommer ved å innføre ”kjærlighet til egne handlinger og respekt for andres vilje”.
Velkommen til arrangement:
”Vi går for glede”: Arrangement 25 juni klokken 1800 – 2100.
Sporveisgata 29. Zen house i Oslo.
200 kroner betales i døren.
Arrangementet ligger ute som Public Facebook Event. Legg meg gjerne til som venn.
Meld deg på så vet jeg hvor mange stoler og hvor mye ferskpresset juice (Dr. Darlings kjærlighetsdrikk) jeg skal ordne.
Jeg bruker psykologi, filosofi og levd liv for å formidle ideer og erfaring om glede og frihet.
Et arrangement til inspirasjon, oppmuntring og personlig vekst.
En gøyal kveld.
Spre også gjerne denne invitasjon.
:o)
Vel møtt

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar