onsdag 17. september 2014

Bambus

Noen ganger

Som i går og som i dag så strømmer det mengder av kjærlighet rundt i kroppen min. 

En varm og god følelse for familie, venner og mennesker jeg møter på min vei.

Jeg kjenner jeg vil være god mot alle.

Noen ganger så føler jeg at verden ikke er klar for den varmen som kan strømme rundt i min kropp.

Profesjonalitet. Ting er viktig.
Faglig tyngde og integritet.
Seriøs mine om munnen.

Vi må bli bedre og vi burde tåle.

Når du er verdens beste skiløper og havner i en sånn situasjon.
Mediastormen. Den burde du tåle.

Burde du det?

Han har jobbet ekstremt hardt for å nå sine mål. Like hardt som Bjørn Dehlie og tøffere i tryne enn Muhammed Ali har han vært.

Moro og guts er definisjonen på sånt.

Jeg håper og tror at ting blir bra. Nei vent. Jeg er sikker på at ting blir bra.

Men burde ting være sånn?
Da mener jeg dømmingen vår når noe skjer og jeg snakker ikke om Norges lover nå.

Noen ganger føler jeg meg skikkelig misforstått.

Noen ganger blir min varme forsøkt brukt.

Noen ganger tar jeg meg selv for høytidelig.

Noen ganger føler jeg at denne kropp fylt av kjærlighet og naive ideer om glede og romslighet for alle ikke hører helt hjemme her.

Noen ganger tenker jeg på historien om oksen Ferdinand.

Stram deg opp a gutt.

Dette er jo bare bambus.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar