søndag 5. oktober 2014

Norsk Muntlig

Jeg synes ting er blitt mer alvorlig med årene.
Jeg tror det er forskjellige muntlig eksamener som har satt sine spor.
Krevende var det på høyskoler og universitet.
Men virkelig ille var det å komme opp i norsk muntlig på gymnaset.

Inklusive gammelnorsk.

Det er nok det som er årsaken.
Ting er blitt mye mer alvorlig med årene.
Før i tida da kjørte jeg mye mere på. Jeg var gæren og lot gledestrykket sprute utover. Innenifra og ut på et vis.

Glad og bekymringsfri var det jeg var.
Nå er ting mer nøye avveid.

Fremstå nogen lunde ordentlig liksom.
Ansvar.

Det er en del ansvar som tynger.
Det er klart.
Norsk muntlig har satt sine spor.

Livet kan være hardt det har du kanskje erfart. Det har jeg erfart.

I perioder har det blitt viktig å være en særdeles seriøs voksen med tyngde og faglig integritet.

Du er herved velkommen til å bli med på følgende konsept.

Skogen er det eneste som består.
Eller naturen da.
Det neste studioalbumet til Pink Floyd heter: «The endless river»
Deres første album på 20 år.

Skogen er det eneste som består.
Kom igjen.
Slipp deg løs
Legg Norsk muntlig bak deg.
Beveg deg fremover.


Gå for glede


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar