lørdag 22. november 2014

Din helt egen stemme





Åsmund Vonheim Seip

Du vet ikke at jeg skriver dette lille innlegget om deg Åsmund. Mine intensjoner er kun gode og jeg håper du blir glad.

Du blir sikkert litt redd også.
Men aller mest så blir du glad.
Håper jeg.

Åsmund du er en helt unik kunstner. Du er så bra i det du gjør og du gjør det på engelsk.

Du kommer til å bli en verdenskjent artist.

På intervjuet om tre år så forteller du historien: Kampen Bistro. Månefisken. Nasjonalteateret og så var det Broadway neste.

Med musikk, med musikk og dans og lys og film og..?, eller med bare deg alene.

Bare deg.

Jeg hørte på deg her om dagen og jeg er revnende imponert.
Diktlesing som forklaring på hva du gjør blir i minste laget.

Dette er noe helt nytt og årsaken til at det er helt nytt er antakelig at det er du.
Det er bare godt det du leser og det er du.
Jeg er imponert over at du tør å spille det ut så sterkt at jeg tror det blir så sterkt og morsomt fordi det er din helt egen stemme som blir brukt.

Din helt egen stemme.

Din helt originale identitet i utfoldelse.

Det er fantastisk å se at du tør å vise det fram det rareste av det rare.
Det sårbareste av det sårbare.
Det sterkeste av det sterke
Det fineste av det fineste.

Deg selv.

God til å skrive er du også.

J

Lykke til mann.

xxx xxx xxx

Etterord:

Hvordan høres din stemme ut?
Din helt egen stemme.

Ikke den flinke stemmen. Ikke den stemmen som presterer noe i forhold til en eller annen opplest og vedtatt standard.

Ikke flinkis stemmen.

Jeg snakker heller ikke om å være artist nå. Vi trenger ikke være på scenen for å ha det bra.
Jeg snakker om å leve.

Hvordan høres din helt egen stemme ut?


Din helt egen stemme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar