torsdag 13. november 2014

Elitesingle


Mange av oss har sikkert lest eller sett filmen om menn som hater kvinner. Den svenske forfatteren Stieg Larsson skrev en kriminalroman med denne tittel.

Jeg er lei meg for all kvinne undertrykkelse som pågår og har pågått. Sånn skal det ikke være. Til de som driver med slikt.

«Din frihet går aldri lenger enn der et annet menneske sin frihet begynner»

Uavhengig av kjønn.

Jeg er glad for feministene som lærer en hel verden om hvordan man skal oppføre seg ved å informere og engasjere seg i perspektiver i samtiden man kanskje ikke ser helt med det første.

Jeg skriver denne bloggen for å sette fingeren på et helt motsatt fenomen jeg hører om nå og da.
Et fenomen jeg har hørt om oftere den siste tiden.

Jeg hører det fra unge menn (19-25) og jeg hører det fra menn som er på min alder og jeg hører det fra menn som er eldre enn meg.

«Jeg får ikke lov å være mann»
«Det er akkurat som om jeg er noe som er eid. På samme måte som kjøkkeninnredning og kunsten på veggene»
«Nei, jeg orker ikke være sammen med noen dame, det handler bare om hva og hvordan jeg burde forandre meg»
«Vi menn skal levere sæd for å lage barn og ereksjon til kvinners forlystelse. Foruten om det så er det helt tydelig at kvinner mener at de lever et mye mer høyverdig liv enn oss menn. Vi er helt uinteressante i sammenhengen.»
«Det er ingen respekt å se noe sted»
"Hun sier at det er jeg som er redd. Slik jeg ser det er det helt motsatt. Det er hun som er redd for at jeg ikke er slik hennes og hennes venninders ideer om hva en mann bør være. Det hele er sykt"

«Det er akkurat som om jeg må stå til rette for kvinners undertrykkelse gjennom tusenvis av år»

Menn forteller meg i jobbsammenheng eller i andre sammenhenger at de opplever seg behandlet meget dårlig av kvinnene i sitt liv.

Noen ganger er det så innlysende fordi det er flere kvinner enn jeg visste om som slår sine menn.
En slik type vold er på en måte enkel å se og enkel å konkludere med at er feil.

Imidlertid så er det en annen og mer udefinerbar type vold menn forteller meg om.
Jeg har ingen statistikk eller oversikt over dette fenomenet. Jeg vet heller ikke om det er et fenomen.
Jeg vet bare at jeg hører menn snakker om dette eller forteller meg om det i stadig mer uventede fora.

Til alle som behandler andre dårlig.
Til alle som mener de har rett til å eie eller bestemme over andre.
Til alle som mener at de er mer høyverdig enn andre.

Til menn som hater kvinner eller kvinner som hater menn.

«Hvis du har behov for å ha det bra så kan du anta at andre har behov for å ha det bra.»

Hva er årsaken til at Norge er på europa toppen når det gjelder single husstander?

Det er noe på gang
Jeg tror jeg vil kalle det utviklingen av

Elitesingle ?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar