torsdag 27. november 2014

Om å skape fra alt

Dette blogginnlegget er ren markedsføring av boken Løven Leo som jeg skrev for noen år siden. Jeg har et restopplag og tenkte tiden var inne for å selge det ut.

Bokens handling pågår i løveverden på Serengetis sletter i Tanzania. Boken er en moderne fabel som er ment som en ca. 1oo siders samtidsroman med et kritisk og etter hvert styrkende og løsningsorientert blikk på fenomener i den norske samtidsånd.

Løven Leo, en bok om menn, makt og lederskap skulle være interessant for menn og kvinner som synes det er spennende å se fra en manns perspektiv.

Siden hovedpersonen er ungløven Leo (ungdom) er boken også spennende å lese for ungdom. Grunnet språkvalg (løvespråk) og det faktum at det til tider går hardt for seg i løveverden så bør antakelig aldersgrense være 16 år? Jeg vet at flere har latt barna sine på 12-13 år lese boken og har satt pris på det. Min datter skal imidlertid få vente til hun er 16 år.

Jeg prøver å leve etter prinsippet om  det å «skape fra alt». «Create from everything». For eksempel kan det handle om å bruke det vonde man opplever til å vokse på selv eller det kan handle om å bruke egne vonde opplevelser for å inspirere andre i deres kamp med å reise seg eller utvikle seg.

Løven Leo er en bok som er skrevet etter ideen om å «skape fra alt».

Jeg må si at jeg etter mye erfaring med det smertefulle har kjent på meningsløshet og avmakt.

"Livet er som å gå baklengs opp en bakke med en kniv i ryggen"

Uavhengig om man stikker den kniven i ryggen på deg selv eller det er andre som gjør det.

Tanken har streifet meg:

"Er det noen vits i det hele tatt å prøve på noe som helst" 

Imidlertid så er det slik at det som er smertefullt er reelt og noe som er positivt å komme seg "vekk" i fra. 

Jeg er glad for at jeg har reist meg til tross for mange slag i trynet i en periode der.





Dessuten er ikke jeg løve. Jeg er steinbukk ;)

Jeg har fått høre mange spennende forslag om hvem Mike og andre i boken egentlig er. 

Hvis du leser boken så vil jeg gjerne høre dine refleksjoner.

Løven Leo skulle være sprek julelektyre med gode innspill til det nye året.

Se vedlagte videoblogg på 50 sekunder med undertegnede forfatter. Hvis du vil kjøpe boken kan du følge linken på slutten av videoen, eller gå direkte dit

Mer om Løven Leo. Evt. Kjøp: Trykk her. 

Boken koster 198 kroner pluss ca. 50 kroner i håndtering og frakt med posten.

Uansett - God jul :)

Beste hilsener
Egil-Arne Skaun Knutsen, psykolog


1 kommentar:

  1. Hei! Jeg har prøvd å få tak i Løven Leo, og det var ikke lett. Det heteste tipset så langt har vært Adlibris, men de meldte også at dessverre . . .

    Kan du hjelpe?

    Mvh
    Randi

    SvarSlett