søndag 23. november 2014

Prøv dette?




Noen opplever at de ikke får respekt. De opplever at de ikke får respekt på jobben, av kjæresten sin av barna sine eller av venner, foreldre og familie generelt.

«Jeg får ikke respekt», sier folk.
Jeg skulle ønske jeg klarte å sette meg i respekt.

Min opplevelse av enkelte drivere i kulturen i Norge handler om at vi burde bli bedre.
Jeg erfarer at mennesker bruker personlig utvikling og stressmestrings arbeid for å klare å tåle en del ting kroppen sier tydelig ifra om at den ikke tåler.

De som leser denne bloggen har flere enn en gang sett at jeg forklarer hvorfor jeg er motstander av personlig utvikling og stressmestring for å måtte skulle bli bedre og for å tåle ting som kroppen så absolutt melder ifra om at den ikke vil ha. (Stress symptomer kan være anspenthet, angst, depresjon, søvnløshet, irritabilitet, hjertebank, stressmage, vondt i brystet)

Noen ytterst få tror at dette handler om at jeg er motstander av å prestere. Det er ikke så mange lenger som klarer å lese det ut av tekstene mine.

Jeg er selvsagt for prestasjoner. Jeg mener bare at prestasjoner ikke handler om å løpe fortere enn det som kommer til å ødelegge for en på sikt. Jeg mener også at prestasjoner handler om å sammenligne seg selv med seg selv i nuet. Ikke i forhold til andre eller i forhold til hvordan man var før. Dette er viktig. Det er fordi den kreftsyke eller den med ME (utslitt) også skal få lov til å oppleve de gode følelsene som aktiveres når man presterer.

Jeg er opptatt av kvalitet og prestasjoner som tar utgangspunkt i menneskers originalitet og trivsel.
Jeg er opptatt av arbeidsmiljø uten frykt med mer åpen innovasjon og arbeidsglede, arbeidsglede og arbeidsglede som drivere.

Jeg er opptatt av arbeidsmiljø som ikke skrur for hardt med tanke på konsekvensledelse og nedbemanningsspøkelser.

Det samme gjelder for politikk.

Jeg tror på at folk er bra som de er og at den innsikten er det som vil sette folk fri.

Frie folk presterer mye bedre enn du klarer å fantasere om. Det er min påstand og det er min erfaring.

Dette budskap handler også om lederskap og kvalitet.

Angående respekt. Noen mennesker kjemper. De går på en måte rundt i kampmodus for å få respekt.
De skulle ønske at energien de utstråler forandret seg slik at de sluttet å tiltrekke seg mennesker som ikke hadde respekt.

Uavhengig av hvordan man ser det så er jeg enig i at det å bryte et mønster kan føre til nye erfaringer i møter med mennesker.

Angående respekt. Tipset her i fra motsatt budskap land er:

Spør.

Slipp ned alle guarder. Slapp helt av og spør. 

Prøv å ta utgangspunkt i at du er bra som du er.
Se for deg at det ikke er sikkert at det er nå det gjelder.
Du er bra som du er. Du er bra som du er. Du er bra.

Så spør du:


«Kan jeg få respekt».

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar