søndag 16. november 2014

Wiggo på skulderen




God morgen kjære landsmenn, innvandrere, nevrotikere og militærnektere.

Jeg ville slå et slag for lettbeintheten. I dag vil jeg skrive litt om lettbeint folkehelse.

Lettbeint hverdags psykologi.

Du vet. Eller, jeg får snakke for meg selv.
Jeg blir så glad når ting er litt lettbeint.

Når kameraten sier at han ikke kan allikevel fordi han/hun heller ville noe annet
Når kjæresten er borte når man våkner fordi han/hun ville gå seg en tur for seg selv. Når han/hun kommer hjem dagen etter for å si at dette ikke går. Sånn er det jo. Går det ikke så går det ikke.

Vil du være sammen men en som egentlig ikke vil være sammen med deg?

Når gamle syke far ringer og sier at nå må du komme på besøk. Jeg har ikke sett deg på tre dager.

Når du svarer: «Jeg kommer til uka, jeg er opptatt i dag»

Når man endelig lærer å kjenne «Wiggo på skulderen» istedenfor styggen på ryggen.

Wiggo han er bra vet du. Han vet at du er bra. Han skryter av alt du driver på med. Når du sklir på et bananskall og ramler på huet inn på jobbintervjuet. Når du stivner og driter deg ut når du skal holde foredrag, Når du viser rompa di på en fest før du raser videre til neste proaktive mulighet for å vise rumpa di.

Når du spiser frossen brunost hele natta.

Når du skjelver i stemmen da du ringer for å si det som er viktig for deg.
Når du utsetter det vanskelige.

Wiggo er alltid der. Ha ha ha, sier Wiggo.

Elegant levert. Du har den strøkne rumpa. Det er klart du må vise den fram. Nervøs i stemmen sier du. Ja ja. Du snakker med vibrato. Folk øver et helt liv for å få til vibrato.

Du fikk det gjort.
Du fikk det ikke gjort. Kult. Du gadd ikke gjøre det i dag. Du gjør det en annen gang. 

Du får ikke til å være glad. Elegant levert. Du får det til en annen gang. Kul egget nå. Det er tingen.

Du er bare helt dronning altså. Det må være godt å være konge.

Når vi ler.
Når vi ler av hele greia.

Wiggo på skulderen.
Prøv å bli kjent med han.
Han liker deg uansett hva du skulle finne på å gjøre av dusteri.

Han vet at du egentlig vet hvordan du vil ha det. Han vet at det kommer til å bli sånn etter hvert.

På veien dit. Wiggo sier: Elegant levert. Wiggo says: Smooth.

Prøv å bli kjent med Wiggo. Han er en lettbeint kar.

Han leverer "elegant levert" fordi han vet hvordan det er å være seg selv på godt og vanskelig.

Han har skjønt noe viktig spør du meg. 

Lettbeint
Fikk ikke med deg alt som vanlig.

Elegant levert EA

Elegant levert

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar