søndag 28. desember 2014

Alle nevnt. Ingen glemt.




En gang i tiden så lærte jeg at hvis jeg skulle holde takketaler eller, foredrag eller skrive noe som handlet om å adressere en gruppe mennesker så skulle jeg gjøre følgende:

«Ingen nevnt. Ingen glemt».

For eksempel:
«Jeg vil takke alle her i dag og også de som skulle ha vært her men ikke kunne komme»

Jeg lurer på om det som egentlig skjer er:
«Ingen nevnt. Alle glemt.»

Jeg vil gjøre et lite eksperiment.

Jeg vil finne en måte å ønske alle et godt nytt år på. "Alle nevnt. Ingen glemt"
Jeg synes at alle fortjener et godt nytt år.
Uavhengig av om det finnes en mening med livet, om det er et liv etter døden, om vi tror på det ene eller andre.

Ja jeg må si det rett ut: Jeg synes alle fortjener å ha det bra.
Alle.

La meg se:
Jeg prøver med religion først:
Kjære alle som er buddhister, hinduer, jøder, muslimer, sikh ister, jahinister, mormonere, jehovas vitner, pinsevenner, kristne, ikke troende og fans…

Ja fans. Det er da mange som tror på skuespilleren eller rockeren de digger. Som lærer av de. Noen tror på Eckart Tolle, Neil Donald Walsch, Louis Hay eller…..Eller noen tror på faget sitt. Rasjonell tilnærming til Akademia. Noen tror på flere ting. Noen syns noen overtror mens de som overtror synes de som ikke tror på det bare ikke forstår. Noen tror ingenting er tilfeldig. Alt er en del av en større plan. 

Mange tror på pengene.

Hmmm. Dette går visst ikke. Jeg kan for lite om verdens religioner og gjør sikkert bare feil her.
Jeg får prøve en annen måte å nevne alle.

(Jeg ber også om unnskyldning hvis noen ble fornærmet over at jeg nevnte en annen religion før deres religion. Jeg tok religionene i den rekkefølgen jeg husket de. Så tok jeg kristendom til slutt. Jeg er jo i statskirken. Så da tok jeg på en måte meg selv til slutt. Det er høflig håper jeg. Mange som er født i Norge er i statskirken. Sånn er det jo. Arv er så mangt)

Jeg prøver med kilo. Vekt!

Kjære deg som er tynn og tykk. Kjære deg som er tynn og trives med det. Kjære deg som er tykk og trives med det. Kjære deg som er tykk og trives med det men har så høyt blodtrykk at det hadde vært bra å gå ned i vekt. Kjære deg som er så tynn at det hadde vært bra for deg å legge på deg. Kjære deg som er så tynn at det hadde vært bra å legge på deg men som synes du er fin tynn og som…

Hmmm. Det er vanskelig dette her.

Jeg prøver penger.

Kjære deg som har lite penger og trives med det. Kjære deg som har mye penger og skulle ønske du hadde mer. Kjære deg som hadde mye penger men mistet alt da du satset. Kjære deg som har mye penger og skulle ønske du hadde mindre men er redd for å være mislykket hvis du mister pengene dine. Kjære deg som har lite penger som skulle ønske du hadde mer. Kjære deg som har lite penger og er så sint for at mange har mer penger. Kjære deg som er sint men som har venner som mener at du ikke burde være sint fordi du har mer enn de og burde bare leve billigere og som prøver å forklare til dine venner at de ikke har noe med hva du gjør. Kjære deg som har kredittkort gjeld og ikke trives med det. Kjære deg som trives med det og prøver å finne nye måter å få mer kredittkortgjeld men som har en kjæreste som ikke vet og som….

Pokker. Det er visst vanskelig dette her.

Jo nå vet jeg hva som går.

Innsiden. Inni er vi ikke særlig like men vi har et spekter inni oss som er relativt likt.

Kjære menneske.
Som opplever glede, tristhet, frykt, sorg, angst, avsky, sjalusi overraskelse eller sinne.
Alt jeg ønsker for deg dette nye året er det samme jeg ønsker for alle.
Jeg ønsker at akkurat du skal ha det bra.
Jeg vil at alle skal ha det bra.

Sånn ja (smilefjes)
Det ble ikke så verst dette her da!?

xxx xxx xxx
xxx xxx xxx
xxx xxx xxx

Forresten:
Håpløst prosjekt det her. Går ikke an å få med alle når du skriver på norsk. Kan treffe maks ca 5 millioner. (Like mange som det bor i den lille industribyen Birmingham) Hadde man skrevet på Mandarin så hadde man kunne truffet 1.3 milliarder. Engelsk 750 millioner. Spansk ca 300 millioner….

Intensjonen var god men, 

dette funker jo ikke i det hele tatt.

Fint bilde i dress da

Du er en raring du EA

2 kommentarer:

  1. Du var for lenge oppe, 0148, jøss det er jo da vi alle og ingen drømmer.

    SvarSlett
    Svar
    1. He he he.Roar. Jeg tror ikke klokka stemmer helt på bloggen her :) Kommentaren din er skrevet 02:29 mens inn legget skrev jeg ved åtte tiden i morges. Eller er det klokka mi her hjemme som ikke stemmer ? Hmmm. Dette er skummelt.

      Slett