tirsdag 2. desember 2014

Ingen armer ingen kake




Husker du vitsen:

Mamma, mamma, kan jeg få kake.
-                                   
                  Ja da gutten min, bare ta. Den står oppe på kjøleskapet.

Men mamma, jeg har ingen armer.

-                                         Ingen armer ingen kake.

Jeg ser at flere av mine tidligere fremadstormende kolleger er blitt «coorporate».
Det er akkurat som om de har funnet en flat metode som fungerer greit nok for så å «safe» inn.

Jeg leser stillingsannonser. Ikke fordi jeg har lyst på ny jobb. Her i Viller AS er det bra.

Her er det «coorporate» å ikke være «coorporate» for å si det på den måten.

Jeg leser annonser fordi jeg synes det er spennende å se hvordan tusenvis av annonser i bunn og grunn er helt like.

Det snakkes om at det er menneskene som gjelder.

Human kapital.

Det er menneskene som gjør forskjellen.

Allikevel så annonseres det etter den samme personen.
Den som nå vet hva han/ hun skal svare på jobbintervjuet fordi det er det samme som etterspørres overalt.

Lagspiller. God til å håndtere mange baller i luften, entusiastisk, faglig sterk og engasjert.

Og coorporate.
Ikke minst «coorporate»

Folkens. Hør etter:
Dette er ekskluderende. Dette blir for kjedelig. Det blir ikke noe nyskaping av dette. Jeg er helt enig i at det er menneskene som gjelder. Hva med å ta de i bruk?

Ta i bruk originalitet. Når individuell «glød» og kollektiv originalitet blir «the new coorporate» da kan det bli spennende.

Jeg utfordrer til:

«Go more edgy.»

 «Coorporateifiseringen» som pågår rundt omkring kan sammenlignes med å hugge armene av en haug med inspirerte sjeler med mange originale, spenstige og uprøvde måter å gjøre tingene på.

Og som vitsen over snakker om kake snakker jeg om inspirerende kvalitet og prestasjonskultur til det beste for glede, resultater og helse.

Ingen armer ingen kake.

xxx xxx xxx
Markedsføring av boken Løven Leo:

Jeg har skrevet boken: Løven Leo. En bok om menn makt og lederskap.

For å få vite mer følg linken her:http://www.frisjelen.no/landing/kjop-boken-loven-leo/




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar