søndag 28. desember 2014

Kom igjen a




Jeg vil vite hva kjærlighet her. Jeg vil at du skal vise meg det.
Jeg er sikker på at du vet hva kjærlighet er. Jeg tror du kan vise meg det.
Vis meg hva kjærlighet er.
Kan du vise meg det?

Historie:
Hun våknet opp etter enda en tøff natt. Overproduksjonen av noradrenalin og kortisol var som vanlig på høygir og de våknet begge av at hun skrek.
Marerittene var tunge å bære og han strøk henne vennlig over pannen, sånn at hun fikk roet seg.
Morgenangsten var det verste. Det var akkurat som om kroppen var helt ubeskyttet da hun ble kastet inn i dagen etter en alt for kort natts søvn.

Noen tror på at sjelen har vært ute å flydd om natten og at den lander inn i kroppen igjen med et brak.
Elise kunne lett se for seg hvordan det var når romfergene traff atmosfæren etter å ha vært på månen. 

Har dere sett film av det? Det begynner å brenne rundt romfergen når den kommer i stor fart inn i atmosfæren igjen.

Elise trodde ikke helt på sånne ting.
Hun bare visste at hun våknet hver dag som om alt skjedde igjen. Igjen og igjen. Morgen angst.

Frykten hadde satt seg fast i kroppen hennes. PTSD kalte de det. Post Traumatisk Stress Syndrom (disorder). Ikke alltid så lett å se på utsiden. Men fullverdig tilstede på innsiden og litt utover kroppens fysiske utstrekning også.

Sånn føltes det iallfall.

PTSD. En fire bokstavs kombinasjon som for eksempel AC/DC. Et av de skikkelig bra rockebandene.
Vekselstrøm og likestrøm gjennom kroppen (AC, alternating current er kort for vekseltrøm og DC direct current er kort for likestrøm) er for øvrig antakelig ikke ulikt angst!? (Metaforisk sett)

Rymegitaristen i ACDC har blitt dement leste jeg her i går. Ikke Angus men Malcolm Young. Han helt til venstre på bildet under. Det var leit å lese. De er jo ikke så unge lenger.




Jeg har ofte sett for meg hvordan Angus og Malcolm øvde sammen da de var små. Malcolm holdt rytmen og Angus ble en av de råeste solo rocke riff gitaristene noen sinne. Jeg har alltid tenkt at det var mye søskenkjærlighet mellom de to gutta der. I et helt liv har de spilt sammen. Rytme gitar i bånn og rock’n fricken mother fucking Back in Black fete powerriff i front. Det er mye lettere å bli god sologitarist hvis man spiller sammen med en god rytmegitarist. Malcolm og Angus Young har skrevet de fleste låtene til ACDC sammen med vokalistene som har vært i bandet. 

Det er koselig å tenke på hvor mye de gutta der må ha tilbragt sammen med gitarene sine.

Som det er leit at noen man kjenner blir syk så er det også leit at en rockelegende man har "vokst opp sammen med" blir syk. Det var det jeg ville si. Ellers vil jeg respektere familiens privatliv og sende min omtanke og alle gode krefter.

xxx xxx xxx
xxx xxx xxx
xxx xxx xxx

Det er fint å leve for i dag synes jeg. Livet er jo kort.

Det å ha kjærlighet for seg selv. Man kan jo prøve det litt ekstra i dag.

Litt sånn lettbeint kjærlighet til seg selv og andre.

Litt lek og litt Rock'n roll:

Jeg vil at du skal vise meg hva kjærlighet er.

Jeg vil at du skal vise meg det i dag.

"Kom igjen a"

Denne sangen kan være til inspirasjon:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar