søndag 7. desember 2014

Kontaktannonse for raringer


Frihetens regn er en fantastisk film om veien tilbake til frihet etter å ha blitt urettmessig satt i fengsel.
Skuespillerne er Morgan Freeman og Tim Robbins.

Husker du når de møtes på stranden der på slutten av filmen. Begge er kommet seg ut av fengselet. "Morgan Freeman og Tim Robbins."

På en fin strand som frie mennesker uten at noe eller noen de ikke ønsker det kan få tak i de.

Det er en fantastisk film om frihet og mot til frihet.

xxx xxx xxx

Jeg referere herved til en tidligere blogg hvor jeg introduserer Lavrans Fuglesang

Blogginnlegget handler om en venn av meg «Lavrans». Han er en fri sjel
Det å være et fritt menneske er viktig for Lavrans.

Blogg innlegget jeg skrev den gangen handler antakelig om noe som er mye større enn min venn Lavrans. (Link til mitt forrige blogginnlegg om Lavrans ligger nederst på denne siden).

Det handler om frihetstrangen som finnes i alle mennesker.
Det er antakelig på et eller annet nivå en Lavrans Fuglesang i oss alle.
Frihetstrangen i oss mennesker er forskjellig. For noen handler det om penger. For andre handler det om den sosiale friheten til å kunne reise

For andre handler det om å tørre å gå i butikken.
For andre handler det om å kunne legge seg i en seng å vite at man sovner.
Tenk så deilig hvis natten ble en venn igjen er dessverre det dreier seg om for mange.

Frihetstrangen kommer til uttrykk på forskjellige måter. Det er jeg sikker på.
Jeg er også sikker på at alle mennesker på ett eller annet nivå har en frihetstrang.
Jeg hadde en samtale med Lavrans i forrige uke.

Det som er fint når man skal snakke med Lavrans er at man kan snakke med den Lavrans Fuglesang som lever i sitt eget indre.

Den frieste utgaven av deg.

Lavrans og jeg snakket om hva vi drev på med. Hva som var prosjektet vårt liksom.

Lavrans fortalte meg at han drev på med å bli borte.

Hans prosjekt var å forsvinne.

«Hvor ble det av han». «Han var jo nettopp her» Folk ser rundt seg. De er litt stresset. "Hvor er han" Nei. «Han er borte»

Han skulle så absolutt ikke ta selvmord eller noe sånt. Lavrans er livsglad. 

Lavrans Fuglesang er den frieste livskraften i ditt indre.

Han skulle bare forsvinne. Han skulle organisere opplegget så nesten ingen lenger trengte å få tak i han. Han skulle organisere et opplegg med et absolutt minimum med kontakt med penger, stat og skatt, automatisk trafikkontroll, bompenger, telefonregninger, forsikringer, tv regninger, internettregninger, eiendomsskatt, kommunale avgifter, parkeringsavgifter, årsavgifter, trange skjemaer og annet byråkrati.

"Det eneste vi trenger er å spise, sove, gå på do, ha noen venner og le litt. Hvorfor gjøre det hele så vanskelig", sier Lavrans med sterk og klar stemme.

Han synes vi driver med mye rart her på jorda.

Det var spennende å høre på Lavrans sine ideer. Det var ingenting ulovlig å spore her slik jeg forstår loven. 

Et menneskes frihet er regulert i FN’s menneskerettigheter og er antakelig dypt forankret i menneskets natur.

Det finnes mennesker som øker sin egen frihet ved å innskrenke andre menneskers frihet. Det er respektløst og fattigslig synes jeg.

Jeg tror det er mulig å bli borte og jeg må si jeg forstår frihetsbehovet godt.

Jeg kjenner faktisk at jeg driver på med det samme.

«Jeg driver på med å blir borte.»

På min måte.
Men først vil jeg finne en kjæreste som har lyst til å finne ut hva det er og som har lyst til å bli borte sammen med meg.

Det blir spennende å se.
Jeg skal ta det på gefûhlen
Hun må antakelig like å ta det på gefûhlen

"Du er en raring du EA."

Er det rart å ønske å være så fri som mulig?

Da er det deilig å være rar.

Smilefjes (englefjes)

xxx xxx xxx
xxx xxx xxx
xxx xxx xxx

Tenk på det.
Hva driver du på med?

Hva er prosjektet ditt?

Hva er din frihetstrang ?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar