onsdag 21. januar 2015

Sesongen er over



Noen ganger trenger du hjelp.

Fra venner. Familie.
Eller fra en spesiell.

Takk dere.

Noen ganger trenger du hjelp til å se verden litt annerledes.
Noen som vil høre.
Noen som vil støtte deg når du prøver å se.

Som prøver å være der sammen med deg
Eller som får deg til å le
Og se

Gjennom et tåkelagt terreng som virker så ulendt.
Så trangt eller kronglete vått eller kaldt

Ofte gir du dette til andre.
Noen ganger trenger du det selv.

Spesielt når du har vært et sted uten å være der.
Når du har vært der uten å helt vite om du har vært der.

Det å ikke alltid ha full kontakt med seg selv er helt normalt.
Det er greit.

Det er et resultat av innprentingen fra vår kultur om at en prestasjon er å tilfredsstille 

en ytre standard.

Det å tilfredsstille en ytre standard er ikke lenger en prestasjon.

En prestasjon er nå å få tilgang på seg selv.
Ikke å tråkke på andre. Ikke å tråkke på seg selv.

Det å la seg selv strømme ut i et respektfullt møte med andre.

Noen ganger kan det virke lettere å se for andre.

Det er ingenting som gjør meg mer trist enn det å falle i denne fella.

Prøve å tilfredsstille en ide om en ytre standard.

Kroppen min gir meg mye trøbbel hvis jeg skulle komme til å legge min sjel ut for salg.

Noen ganger skjer det uten at jeg forstår det før etter en dag eller to.

Ganske fint ikke sant. Og noget slitsomt før man ser.

"Jeg kan faen ikke gjøre en millimeter som går på akkord med min indre standard mer."

Jeg blir veldig syk av det.
Sånn ordentlig dårlig
Kvalm, trist, angst, brekninger osv.

Rare greier. Merkelig kropp å få utdelt.
Den rareste utvikling er på gang.

Jeg skulle gjerne vært lettere for meg selv å ha med å gjøre.

Det å selge sin sjel til nytte for den ytre standard. Det et å være komfortabel nummen.

Comfortably numb

Finnes det en ytre standard. 

Eller finnes det bare en ide om den?

Kom igjen. KOM IGJEN SA JEG.

Tydelig. Sterk og klar.

Her er det visst det å være klin ærlig som gjelder.

Du skal gjøre mot andre som du skal gjøre mot deg selv.

This soul is not for sale
No soul is any more.


Sesongen er over

xxx xxx xxx
xxx xxx xxx
xxx xxx xxx



Løven Leo er en bok om menn makt og lederskap
Løven Leo er skrevet av meg selv og kan være til inspirasjon i sammenhengen beskrevet i bloggen over. Både for kvinner og menn.

Du kan lese mer om boken Løven Leo ved å følge linken nederst på siden.

Hvis du vil kjøpe boken så er betalingsløsningen som du vil finne på denne siden, trygg.

Det garanterer jeg for.

Boken vil ikke forandre deg for alltid.

Men er lettlest og full av trøkk og perspektiver til innsikt. Leses på ca tre til fire timer.

Den er imidlertid kostbar bokhylle pynt. Så hvis hvis du egentlig ikke leser sånne "selvutviklings romaner" så synes jeg ikke du skal bestille den.

Bra bok synes jeg. Har selv lest den over femti ganger :)

Allikevel er det en trykkleif et sted inni der.

Makan.

Mer om Løven Leo her



1 kommentar:

  1. En av dem jeg anbefalte boka til fikk meldinga "utsolgt" fra forlaget

    SvarSlett