søndag 11. januar 2015

Utsikt



Jeg skal ikke argumentere mye for akkurat dette.

Men jeg har begynt å lure på om argumentasjon egentlig er overgrep.

Argumentasjon handler på en måte om å få folk til å mene noe du mener.
At man ikke gir seg liksom.

Han er god til å argumentere.
Hun er god til å argumentere.

Han/ hun er god til å grunngi en påstand med det mål å overbevise, overtale andre.

Jeg tror jeg har lyst til å prøve å begynne å slutte med argumentasjon.

Slutte med å overtale andre.

Bare få høre og prøve å forstå deres utsikt, eller ståsted.

På samme måte som jeg vil prøve å vise fram mitt ståsted.

Min utsikt.

Dette var min utsikt i forhold til dette med argumentasjon.
Jeg prøver å ikke argumentere særlig for utsikten.
Det ville jo være ganske spesielt.

Jeg undrer meg om det å slutte med argumentasjon vil gjøre det lettere å forstå andre og dermed for andre å forstå deg.

Forøvrig er utsikten min her som vist på bildet over.
Snødekt landskap, et gjerde med et nedsnødd selvlaget fuglebrett ca. 10 meter foran der jeg står å ser utover skogen. 40 meter sør øst er det et vann som er islagt og som er dekt av snø. Litt lenger borte er det en liten øy.

Der er det fint å bade om sommeren.

Det er fredelig her ute i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar