lørdag 28. mars 2015

Å være kjærlig

Jeg lurer på hva det å være kjærlig er i praksis ?

Jeg tenker at en ting er å ha ideer om hva det å være kjærlig er.

Jeg tenker at det er enda mer spennende å prøve å være kjærlig i praksis.

Aller mest tror jeg på det å være kjærlig i praksis mot seg selv.

xxx xxx xxx

Kjære Egil Arne. Jeg hører at du snakker så sterkt nedsettende om deg selv. Jeg ser du er redd. Jeg vet du ikke har sovet på så lenge som det nesten er umulig å overleve uten søvn. Jeg vet det er vondt. Jeg ser du er så redd at jeg nesten aldri har sett noen være så redd noen gang. Det er leit å høre at du snakker så nedsettende til deg selv. Det er leit å se eller kjenne at du er så redd. At du er så ufattelig lei deg. Men kjære gode gutten. Det er jo ikke bare bare å skru av en sånn strevsom selvplaging. Det forstår jeg nå. Du skal i allefall slippe at jeg synes du er dum som ikke klarer å slutte å snakke nedsettene til deg selv. Du skal slippe å høre fra meg at det ikke er noe å være redd for eller at du er dum som er redd.

Det skal jeg love deg.

xxx xxx xxx

Jeg husker første gangen jeg oppdaget denne måten å snakke til meg selv på.

Det er en merkedag i mitt liv.

Det er dagen da fredsforhandlingene startet.

Veien til fred.

Ikke en påtvunget fred.

Men fred.

Snart er det fred.

xxx xxx xxx

Det er en merkedag hver eneste gang  et menneske oppdager muligheten til å være kjærlig mot seg selv i praksis. Det er en merkedag og det er en fredens dag.

Det er slik kjære medmenneske. Akkurat nå. Enten det er du eller det er en et annet sted på jorden. Akkurat nå så er det enda en som oppdager muligheten for å være kjærlig mot seg selv.

Enda en som er kjærlig mot seg selv i praksis.

Så deilig å vite det.

Dette er en mulighet for menneskene. Uavhengig av hudfarge, religion, helse, slemhet, snillhet, rik eller fattig.

Alle kan oppdage det å behandle seg selv kjærlig i praksis. Det er en mulighet som er innen rekkevidde for menneskene.

Det synes jeg er fint


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar