onsdag 25. mars 2015

Samtale om kjærlighet og sex.

   
       Knut: Hva mener du kjærlighet?

Vidar: Jeg bare sier at jeg ikke er ute etter sex. Jeg er ute etter kjærlighet.

      Knut: Er du frigid?

Vidar: Nei. Jeg er bare lei av ideen om at sex handler om å påføre hverandre frisksjon. Jeg vil oppleve kjærlighet.Det er noe helt annet. I kjærlighet blir seksualitet en akt mellom to personer. En dans i hverandres kjærlige energier. En slags svømmetur i varmt og klart blått hav. Med en lun smak av søtt og salt.

Jeg er lei av at seksualitet i en del sammenhenger er blitt til en prestasjonsarena. Du vet. Ønsket om å prestere i sengen kan skape både en slapp og en tørr arena.

Det er bedre å være i nytelse i kjærlighet enn å fokusere på det å komme i mål.

Dette er ikke å være frigid.

Dette er å innse menneskelige dype sannheter.

Det er ikke noe galt med å være så kåt at man kan hoppe opp og bite seg fast i en dørkarm.

Det er da bare fint.

Men i kjærlighet og som del av en akt bestående av to personer.

Det er min mening

      Knut: Bite seg fast i dørkarmen sammen på et vis.

Ikke spøk det bort. Ikke kom med at jeg er motstander av at folk har sine seksuelle ønsker så lenge folk er med frivillig. Her er det sikkert gråsoner. Shades of grey.

Folk tennes av det de tennes av.

Jeg tennes av kjærlighet.

Kåthet er ikke en prestasjon. Det er noe som opåstår i et kjærlig møte mellom to mennesker som er glad i hverandre.

Man er kjærlige mot hverandre. Man er inne i akten og nytelsen.

Resten kommer av seg selv.

Jeg er ikke ute etter sex. Jeg er ute etter kjærlighet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar