torsdag 26. mars 2015

Utbryterkunst




Har du lagt merke til at noen mener det er viktig med pissmestring?

Det å mestre piss er viktig når man skal prestere sier de som kan sine saker. Pissmestring er til og med et eget fag på enkelte skoler. Jeg forstår ikke dette. Men så er jo ikke jeg særlig smart heller da? 

Jeg har jo for det meste i livet mitt sett ting annerledes enn mange andre. Det har jeg fått beskjed om mer enn 7 ganger for å si det sånn. På barneskolen, på ungdomsskolen, 

Piss er jo kroppens aktivering, eller mobilisering for å si i fra til en selv om det er på tide å komme seg vekk eller få ryddet opp i dette pisset man er utsatt for.

Slik at pisset avtar.

Det å være opptatt av pissmestring er jo det samme som å ønske velkommen til pissmestringskurset. ”Lær deg å trives med høyt blodtrykk” eller pisskurs. ”Kunsten å være to steder på en gang”. Eller hva med kurset ”Forstoppelse en glemt glede i hverdagen”.

Det beste kurset for tiden er utviklet på universiter ute i europa. Det heter:

”Smile when you are crying”

Pissmestring innebærer også å ikke skal ta primære behov særlig på alvor. Søvn for eksempel.

Du tåler mye mindre søvn enn du tror.

Vel det er garantert at du tåler mindre søvn enn du tror. Underskudd på søvn er en reell del av hverdagen for over en million nordmenn. De tåler nok mer enn du aner.

Men jeg forstår ikke poenget.

Jeg trodde det å være uthvilt var bra. Men nei da. Det å være uthvilt ser ut til å bare være piss.

Piss og piss fru olsen sa herr olsen da han var innom på sykehuset i tre minutter på grunn av sitt fjerde hjerteinfarkt. Han hadde netopp vært på kurset ”Pøh. Hjerteinfarkt treng deg på. Her skal du medvind finne”.

I en situasjon for noen år tilbake var der en gylden mulighet for pissmestring. Historien sier at Medgjørlige Eilif drakk 17 halvlitere før han lettet på trykket første gang.

Hans motto i forhold til sine drikke kamerater var: Jeg pisser etter at du spyr

Medgjørlige Eilif er en pissmerstrer av rang.

Jeg selv tisser mye oftere enn dette.

Jeg er faktisk så lite opptatt av piss at jeg tisser hver gang jeg kjenner at jeg må tisse.

Men en pissmestrer. En respektabel person. Han tåler piss med hevet hode.

Det å være pissatrengt er en ny trend”. Hei. Jeg er ikke Hipster.

Jeg er pissatrengt.

Stille. Sitt helt stille. Prøv å sitte helt i ro. La stillheten senke seg. Se rundt deg. Se innover.

Sitt stille.

Pust inn og laaaangt ut.

Ro ned.

Sitt helt stille.

Foregår det pissmestring?

xxx xxx xxx
xxx xxx xxx
xxx xxx xxx


Forfatteren av dette blogginnlegget beklager at det er gjort bruk av ordet piss hver gang det ble snakket om piss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar