mandag 4. mai 2015

Menneskekjærlighet





Det går opp for meg at det å bli den raskeste, den rikeste, den flinkeste, den peneste, den slankeste, den mest vellykkede av alle som noen  sinne har levd,

det å bli den som har råd til 130 000 senger, 7000 Porscher, 85000 sommersteder med strandlinje og 450 000 flatskjermer,

for et mas

Det å være den som har makten, som bestemmer alt, som vet alt, som har svarene for 7 000 000 000 mennesker

så slitsomt

Det går opp for meg at alt som har med vekst, vekst, vekst, vekst, vekst, vekst på et eller annet tidspunkt blir menneskefiendtlig.

Vi trenger ikke fler og enda flinkere enda mer kalkulerende og velutdannede og markedsorienterte vekst promotører som kan lage enda mere forbruk, søppel og enda mere forskjeller.

Det vi trenger er mer menneskekjærlighet.

Selvsagt

Gleden finner du i det daglige.

Du kan finne det i det daglige brød. Det er et brød som selvfølgelig ikke spises. Men det kan tygges.

Det er en ide en tanke eller en innsikt som gir deg mening eller opplevelsen av noe fint og levende som du kan tenke på, (tygge på)

Det daglige brød er ikke noe som skal avsluttes med en konklusjon og to streker under svaret.

Det tror jeg på

Jeg er opptatt av viljesbegrepet.

Se på biildet av sinnataggen.



Se på bildet

Det oser vilje

Jeg ER sinnataggen!

Jeg er her, oser det av bildet.

Viljen din lever i kroppen din, den regjerer i dypet av din sjel og den er din ånd.

Ikke knekk viljen til sinnataggen. Han må ha den inntakt for å lære seg menneskekjærlige måter å ta den ut på.

Men ikke knekk viljen hans

Du kan kjenne viljen din noen ganger eller kanskje du har lagt den til å sove?

Prøv å ta den frem igjen.
Ta den frem hver eneste dag.

Hva er det du vil?

Ta en beslutning!

Hver gang du tar en beslutning hvor vurderingen for og mot i forhold til hva du vil er med, så blir valget automatisk mer i retning av det du vil.

Her snakker jeg ikke om taktiske avveininger for og mot. Jeg snakker ikke om ren markedsorientering.

Her snakker jeg om integritet.

Hva er det du vil?

Hver gang du tar en beslutning ut i fra hva du vil

Da øker din vilje bittelitt i styrke.

Ta vare

Hva vil du egentlig?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar