fredag 8. mai 2015

Ta grep i livet ditt.



Det er noen som leser denne som vil bli frustrert fordi budskapet bommer. Ikke fordi budskapet er dumt eller leseren er dum men fordi at budskapet ikke er relevant for leseren i dag.

Treffer ikke budskapet i dag så vil det, hvis det blir relevant, treffe en annen gang.

Målet med bloggen er å skape en liten gnist av bevissthet, kraft og vilje som kan brukes til å komme seg videre i livet sitt.

Intensjonen med blogginnlegget er å inspirere til å ta grep i eget liv.

Ta grep.

Hvilken løsning og hva som er mulig å få til det vet du best selv.

Det vil dessuten utvikle seg underveis.

Når man har det vondt, når man er i en krise, er utslitt eller når man sliter med det som i dag kalles for psykisk sykdom så har jeg erfart og jeg kan derfor meget godt forstå at man kan komme til å oppholde seg i en myr som kan kalles selvmedlidenhet.

Hva om noen kritiserer meg for det jeg har gjort.
Det er alltid så vanskelig i mitt liv.
Jeg har hatt det sånn i 20 år og sånn skal jeg ha det.
Jeg er så nervesvak jeg vet du.
Det skjer så mye vondt i livet mitt hele tiden.
Hva om noen får vite at jeg strevde under finanskrisen.
Hva om…

Kan ikke vi alle bare være venner.

Det eneste man kan gjøre for seg selv og for samfunnet er å kjempe for å gå videre. Ved å gå videre mer som seg selv så vil man ”rense” fortiden og påvirke fremtiden.

Ta grep og gå videre som deg selv.

Jeg kan så absolutt forstå selvmedlidenhet, jeg kan så absolutt forstå føleri og sentimentalitet.

Jeg forstår det og jeg respekterer det.

Men det er ikke til hjelp for deg å bli der for lenge.

Jeg ønsker med dette å si til deg:

Ta grep.

Forskjellen på en følelse og det som her er beskrevet som føleri er at følelsen, angst, tristhet, glede er relativt sett relevant i forhold til det som skjer ute i verden.

Føleri og sentimentalitet er selvmedlidende.

Det å lide sammen med seg (selv med lidende) er å trekke seg selv videre inn i lidelsen eller eventuelt å holde seg der.

Føleri er å tro at det den indre negative stemmen er sann.

Det er å tro at ”Styggen på ryggen” (Låt av Onkl P - Styggen på ryggen musikkvideo ), eller den indre kritiker eller den "selv med lidende" røsten snakker sant.

Det gjør den ikke. Den snakker nødvendigvis ikke sant.

Hva om den indre negative stemmen ikke snakker 100% sant ?

Jeg tror ikke din situasjon er fastlåst for evig og alltid.

Jeg tror ikke noe på at ting skal være sånn for alltid.

Ta grep folkens. Du er sterkere enn du tror.

Rykk deg løs.

Løft deg selv ut av det.

Prøv så godt du kan

Det er noen som leste denne som ble frustrert fordi budskapet bommet.

Ikke fordi budskapet eller leseren er dumme men fordi budskapet ikke er relevant for leseren i dag.

Prøv å ta det med ro.


Traff ikke budskapet i dag så vil det, hvis det skulle bli relevant, treffe en annen gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar