mandag 9. november 2015

Om å møte en kvinne

En gang så møtte jeg en kvinne. Vi hadde kjent hverandre en stund og vi hadde vært kjærester en stund.

En gang så møtte jeg henne og hun møtte meg.

En sen kveld. Etter at sms’er og mailer ikke kjørte mer. Etter at solen var gått ned og månen var rolig.

En sen kveld hennes problemer var langt vekke og mine også.

Etter at oppvasken var tatt og etter at barna sov og arbeidsoppgavene som ventet dagen etter av en eller annen merkelig grunn ikke fantes lenger.

Det man ikke tenker på finnes jo nesten ikke for en stund.

Etter at regningene ikke lå å brant i postkassen eller ønsket om å være flink og rik hadde gått ut på dato for en stakket stund.

Da møtte jeg henne

Og hun møtte meg.

En times tid møttes vi der i sengen med hodet på to puter som lå ganske nære hverandre

Så sovnet vi.

Neste dag før vi raste ut i verden igjen.

Da merket jeg at hun ikke var der og at jeg ikke var der heller


Men en gang møtte jeg en kvinne og hun 

møtte meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar