onsdag 10. februar 2016

Nå, nå og nå

Kjære medmenneske

Har du begynt å lage deg selv et bedre liv?
Jeg forstår at det ikke alltid er like lett.
Mitt ønske for deg er allikevel at du begynner å prøve å lage deg selv et bedre liv.

Det er antakelig slik at det er bedre å ta ansvaret for ditt eget liv, enn å gå rundt i verden  tro at det er andre som er ansvarlig for at du skal få det bedre.

Det å forandre seg selv og ikke alle andre er nok smart.
Det å ta utgangspunkt i at ingen andre skylder deg noe er en ide som gir deg muligheter til å pakke om eller lette dine egne belastninger i livet, istedenfor for å tro at noen kommer til å finne tid og motivasjon og så mye dedikasjon i forhold til ditt liv slik at de letter dine belastninger for deg.

Jeg vet at det antakelig er synd på deg. Vanskelig barndom, krevende jobb, stress, mangel på jobb, konkurs, vanskelig samliv, samlivsbrudd. Krevende økonomi, utrygghet, ideen om å ikke være bra nok. Ting er tøft.

Kanskje du er i dyp sorg. Det er vel ok og la sorgen få bruke sin tid på å komme seg igjennom kroppen.

Det kan være så vondt å være redd eller deprimert eller føles seg fanget i avmaktens myrer. Jeg er lei for de vonde utfordringer livet har gitt deg.

Jeg er ikke motstander av at man skal hjelpe hverandre.

Den mest effektive muligheten til å komme seg videre på er imidlertid å selv å eie muligheten til å lage seg selv et bedre liv.

Det er du som må sette dine grenser og det er du som må slutte å eventuelt la folk stjele av det som er ditt.

Prøv da vel, prøv så godt du kan.

Bruk tiden på å komme deg videre isteden på å på å være fast i fortiden.

Jeg har sett mange klare det.

Bevegelse fremover.

Forandring og innføring av nye måter å gjøre ting på begynner alltid nå.


Nå, nå og nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar